Tags

, , ,

Kokoro Umemoto a colaborat de-a lungul timpului cu Baletul Operei de Stat din Praga, Atlantic Ballet Theatre of Canada și Baletul din Tokyo. Balerina de origine japoneză a absolvit prestigioasa școală The Royal Ballet din Londra, și a studiat la Academia ”Vaganova” din Sankt Petersburg, la Central School of Ballet din Londra și la Școala Națională de Balet din Shanghai. Este laureata mai multor premii internaționale, precum: AICD International Ballet Award (2003), Medalia de Argint la All Japan Ballet Competition Tokyo (2004) și Medalia de Bronz la aceeasi competiție (2005), Premiul I la Concursul de Balet de la Nara și Premiul I la All Japan Ballet Competition din Nagoya (2006).

În prezent, ea este solista Companiei de Balet a ONB, unde a debutat în  ”Spargatorul de nuci”, la începutul lunii ianuarie. Astăzi, 3 martie, Kokoro Umemoto debutează în rolul Giselle, un rol pe care orice balerină și-l dorește.  În interviu, Kokoro vorbește despre pregătirea celui mai important rol și despre colaborarea cu ONB.

Când ai început să practici baletul?

Am inceput lecțiile de balet la doi ani şi mergeam la studio o dată pe saptămână. Mi-am dat seama că vreau să fac din asta o meserie abia la 15 ani, când am început o pregatire intensivă și am fost apoi admisă la Școala Națională de Balet din Shanghai. Provin dintr-o familie cu atracție puternică pentru scenă: mătuşa mea era balerină, fratele meu a făcut balet, iar mama e profesoară de pian și a fost cântăreață de operă. Obișnuiam să dansez cu fratele meu, însă, între timp, el a renunțat la balet.

Ce presupune pregătirea în balet?

Dimineata facem antrenamente pentru rezistență, mobilitate, tehnica baletului și pentru antrenarea musculaturii, iar seara facem repetiția propriu-zisă a spectacolului pentru care ne pregatim. Cam cinci ore zilnic.

Ai vreo dietă specială pentru a te menține în formă?

(Râde) Am doar 40 de kilograme, dar nu am un regim pentru menținerea acestei greutăți.  Alte balerine au probleme cu alimentația, însă eu am noroc, pentru că pot manca orice și nu mă îngraș. Pare ciudat pentru o balerina, dar mananc și produse de fast-food, iar asta nu-mi creează probleme.

Cum ai ajuns în România?

În urmă cu două luni, am fost la o audiție unde m-a remarcat doamna Simona Șomăcescu, şefa Companiei de Balet a ONB. Am fost admisă și de atunci sunt în București. Din păcate, nu prea am timp sa vizitez orașul. Tot ce am vazut sunt imaginile de pe geamul autobuzului care mă duce și mă aduce  la Operă.

Cum își petrece o balerină timpul liber?

Nu am multe hobby-uri. Îmi place foarte mult să citesc, mai ales cărți în limba japoneză, deoarece în engleză mă descurc mai greu. Merg câteodată și la spectacole de balet,  pentru a le vedea pe celelalte balerine; poți învăța multe și stând în public.

Cum ți se pare Școala de Balet românească?

Am gasit multe balerine în România de la care am ce învăța, iar atmosfera este una plăcută. Balerina mea  preferată este românca Alina Cojocaru, pe care am urmărit-o în multe spectacole la Londra, când urmam cursurile The Royal Ballet. Alina e pur şi simplu minunata!

This slideshow requires JavaScript.

Foto si text: Gabriel Chirea