Tags

,


Sursa foto

Viața. Încă de la începutul carierei, Malakhov a dansat în companii din toată lumea: ABT, Viena, Canada, etc. Fiecare țară sau oraș, fiecare companie îi trezește amintiri speciale. Balerinii, coregrafii, spectacolele, scenele, totul a avut o semnificație aparte în viața lui. A fost fericit în fiecare colț al lumii, pentru că fericirea venea odată cu dansul. Ziarista îl întreabă dacă a fost uimit de succesul mare pe care îl avea peste tot în lume. Răspunsul demonstrează caracterul frumos al balerinului și respectul pentru publicul său. Deși nu a fost surprins de succes, el nu se aștepta să fie atât de plăcut. Tot ce și-a dorit a fost să arate ceva unic. Spune că cel mai important este să fii normal: viața de artist se trăiește pe scenă, iar în afara ei trebuie să fii om, sa-ți păstrezi la fel sufletul. Când iese pe stradă, povestește artistul, salută pe toată lumea, semnează autografe, face fotografii, fără să pretindă că ar fi o mare stea. Aceste lucruri îl fac să fie și mai îndrăgit de public. Pus să aleagă între situații ca: a fi iubit, a fi admirat sau a fi respectat de public, alege ultima variantă.

Scena. Malakhov spune că dansul fără pauză te face să te simți mai comod. Vacanțele îl fac să se simtă ciudat, fiind o persoană foarte activă. Cu o carieră de 26 de ani ca balerin, Malakhov, ca director al Staatsballett, vorbește despre relația cu balerinii săi. Sunt situații când balerinii se accidentează sau nu sunt mulțumiți de rolurile pe care le primesc, fapte ce generează depresii. El vorbește cu dansatorii, ajutându-i să treacă peste momentele grele care pot afecta activitatea companiei. Interesul trebuie să fie pentru companie, și nu pentru o singură persoană. Staatsballett este o companie completă, are clasic, neoclasic și modern. Balerinii au pregătirea pentru clasic, de aceea le este ușor să danseze clasic și neoclasic. Într-o săptămână pot dansa Romeo și Julieta, iar în alta coregrafii de Marco Goecke, Nacho Duato sau Forsythe.

Publicul baletului. Vorbind despre balet în concepția publicului de astăzi, Malakhov își ia un timp pentru a suspina și pentru a se gândi. Spune că este foarte important ca publicul să fie educat de mic și să i se arate ce sacrificii implică dansul. Staatsballett susține un program educativ pentru copii. Cei mici vizitează sediul companiei și asistă la repetiții, lecții. Publicul nu are educația necesară pentru a înțelege un spectacol de balet. Există opinia generală cum că baletul este ceva draguț, ușor, dar nimeni nu știe mai mult. Nu știu cât efort depun balerinii, cât timp se pregătesc pentru un spectacol perfect, de câte ori au căzut, durerea, câte vânătăi au.

Generația nouă de balerini. Malakhov crede că baletul se găsește într-o perioadă de criză de talente, dar în același timp este convins că situația se va schimba curând. Este important ca fiecare companie să aibă școala proprie de balet. De exemplu, Mariinsky are Vaganova, Balshoi are Academia de Ballet Balshoi, Hamburg, Munich, etc. Este foarte normal ca o școală de balet să-și trimită studenții în propria companie. Elevii de la Școala Operei de la Paris visează să rămână în companie, chiar dacă uneori este aleasă o singură persoană. În Rusia, situația este mai bună, pentru că Mariinsky și Balshoi sunt companii mari, cu multe contracte, care își permit să facă turnee și, în același timp, să susțină spectacole în plin sezon.

Chiar dacă a trecut prin situații dificile, Malakhov niciodată nu s-a gândit să renunțe la dans: ”dansul este viața mea”.

Sursa: Revista Por la Danza, nr. 96, 2012.