Tags

, , , , , , , ,

Opera Națională București își deschide stagiunea 2012-2013, duminică, 16 septembrie, cu un ”Bal mascat” în regia lui Plamen Kartalov.

M-am uitat puțin (mai mult) pe calendarul Operei, amintindu-mi de perioada în care cumpăram bilete pentru toate spectacolele de balet dintr-o lună. Am cumpărat și pentru două luni, dar, la un moment dat, cei de la ONB vindeau doar pentru luna în curs, din cauza unor eventuale modificări de orar.

Pentru luna septembrie, Compania de balet ONB a trecut în calendar trei spectacole pentru care aș cumpăra imediat trei bilete, daca aș fi în țară. De fapt, aș cumpăra pentru toată stagiunea, dar mă voi mulțumi cu oferta din Madrid, deocamdată. Așadar, stagiunea se deschide cu Don Quijote și ole! Kitri va fi Andra Ionete, iar Basilio, Bogdan Cănilă. Acum două stagiuni, Andra Ionete nu avea roluri solistice, dar aș fi tare curioasă s-o văd în rolul lui Kitri.

Sursa Foto: ONB.operanb.ro

Tango. Radio and Juliet este un spectacol pe care l-am ratat o singură dată într-o stagiune și pe care l-am recomandat tuturor. Edward Clug, coregraful român căruia îi aparține creația, descrie Tango. Radio and Juliet ”ca o imagine a unei iubiri neîmplinite. Un anumit moment din tragedia lui Shakespeare, “Romeo şi Julieta”, mi-a atras atenţia: momentul în care Julieta se trezeşte lângă trupul neînsufleţit al lui Romeo. Dacă ea nu şi-ar fi luat viaţa după aceasta? Am gândit “Radio and Juliet” ca o continuare a acestui moment, o călătorie sensibilă a unei femei singure care pleacă dintr-un punct fără întoarcere”.

Sursa Foto: ONB.operanb.ro

”Seara de balet” reunește doi coregrafi foarte diferiți, însă creațiile merg bine împreună, chiar într-o seară în care vrei și clasic și modern. Despre Balanchine și Kyliàn este vorba, doi coregrafi care îmi plac foarte mult. Pe Balanchine îl am și mai mult la suflet, de când am studiat istoria companiei lui Diaghilev, Les Ballets Russes. Cât despre Kyliàn, am avut ocazia să văd Compania Națională de Dans a Spaniei, în Sleepless, Petite Mort și Sinfonía de los Salmos. Ultimele două mi-au amintit vag de Stravinsky și Les Noces a Bronislavei Nijinska. Sau poate mă aflam sub influența Les Ballets Russes, după atâtea luni de documentare. Serenada și Vals fantezie sunt cele două capodopere ale lui Balanchine, iar Falling Angels (J.Kylian) este un spectacol care a avut premiera națională la ONB, pe 1 mai 2011.

Sursa Foto: ONB.operanb.ro

Pentru lunile octombrie, noiembrie și decembrie, ONB include în program și Giselle, Corsarul, Baiadera, Albă ca zăpada și cei șapte pitici, Frumoasa din pădurea adormită sau Spărgătorul de nuci. Surpriza stagiunii, am eu așa o bănuială, va fi Festivalul de dans clasic ONB, cu premiera pe 11 noiembrie, despre care nu știu decât că va fi un festival de dans clasic, un maraton artistic cu o durată de aproape o lună. Promit să aflu mai multe despre acest eveniment și să vă informez.