Tags

, , , ,

Nume: Ovidiu Iancu Matei

Locul nașterii: București, 1983

Companie actuală: Tulsa Ballet, Oklahoma

Ovidiu Iancu Matei a absolvit Liceul de coregrafie Floria Capsali în anul 2002. Încă din timpul liceului a fost solist al ONB, iar în 2003 a devenit prim-solist. A câștigat o bursă la National Ballet School, Londra în 2001 și a avut un stagiu de perfecționare la Opera de la Paris, între 2004-2005. A câștigat numeroase premii naționale și internaționale de-a lungul carierei și a participat la diferite gale și turnee din mai multe țări. Anul acesta Ovidiu Iancu Matei a devenit senior soloist la Tulsa Ballet, în America.

Le Ballet: De la ce vârstă ai început baletul? Îți amintești prima ta lecție?

Ovidiu Iancu Matei: Cred că baletul l-am început pe la vârsta de 10 ani și îmi amintesc că eram în sala 1 a fostului Liceu de Coregrafie, cea mai mică sală de studii. Muzica pianului m-a fermecat și cred că de atunci s-a creat o legatură între mine și această Artă.

Le Ballet: Cine te-a îndrumat către cariera de balerin?

Ovidiu Iancu Matei: Cei care m-au îndrumat spre această artă au fost părinții mei și mă bucur că au facut-o; eu nu știam ce înseamnă baletul la acea vârstă, știam doar că îmi plăcea foarte mult să dansez.

Le Ballet: Acum ești solist la Tulsa Ballet. Pentru cât timp vei rămâne în America? Continui să colaborezi cu ONB?

Ovidiu Iancu Matei: Da, de anul acesta sunt senior soloist la Tulsa Ballet, singura companie de balet din Statul Oklahoma și una dintre cele mai bune din America. Sincer, nu știu cât voi sta în America, tot ce știu sigur este că îmi place foarte mult aici și simt că am făcut pasul potrivit, la timpul potrivit.Cât despre a colabora cu Opera din București, dacă voi avea timp și voi fi solicitat, cu mare drag!

Le Ballet: Care este repertoriul tău la Tulsa Ballet?

Ovidiu Iancu Matei: Repertoriul de aici este foarte mare. Anul acesta avem Age of innocence de Edwaard Liang, Slice to sharp de Georma Elo, Pre Sentient de Wayne McGregor, Dracula de Ben Stevenson, Spărgătorul de nuci de Marcelo Angellini, Dama cu Camelii de Val Caniparoli, Classical Symphony de Yuri Possokhov, There, below de James Kudelka, The Four Temperaments de George Balanchine etc.

Le Ballet: Cum arată o zi din viața unui balerin profesionist?

Ovidiu Iancu Matei: O zi din viața unui balerin profesionist… ziua începe cu o cafea mare (haha) și după studii, care sunt obligatorii zilnic. Urmează repetițiile, în funcție de baletul pe care trebuie să-l pregătim. Orele de repetiții pot diferi de la o zi la alta. Programul normal este între 9.30 dimineața și 6.15 seara, asta când nu avem spectacole. Serile cu spectacol se încheie la 10 seara. În rest, cred că sunt ca orice om normal, doar cu ceva mai mare grijă față de corpul meu, în ceea ce privește alimentația și consumul fizic și psihic din afara sălilor de repetiții.

Le Ballet: Care este diferența dintre publicul românesc și cel american?

Ovidiu Iancu Matei: Nu știu dacă este vreo diferență între publicul românesc și cel american. Poate doar faptul că cel american are un cuvant de spus în ceea ce privește prestația noastră de dansatori. Daca ești plăcut, nimeni nu o să încerce să te schimbe; publicul te place și are posibilitatea să te susțină.

Le Ballet: Care este diferența dintre ONB și Tulsa Ballet?

Ovidiu Iancu Matei: Nu aș vrea să răspund la această întrebare, pentru că ar fi dureros pentru ONB. Fiecare după posibilități și după cum îl duce capul. Din păcate, dansatorii au de suferit și îmi pare rău.

Le Ballet: Cu ce alte companii de balet ai mai colaborat?

Ovidiu Matei Iancu: Am mai colaborat cu Opera din Bratislava, Sofia, Belgrad, cu Teatrul din Dortmund, Cluj, Iași, Sibiu, Constanța, Brașov, Timișoara și am participat la multe alte gale de balet și turnee.

Le Ballet: Ai avut parte de întâmplări haioase pe scenă? Povestește-ne.

Ovidiu Iancu Matei: Au fost ceva întâmplări. Îmi aduc aminte bine că, în primul meu turneu cu Opera, dansam în Cenușăreasa. În Actul 2 trebuia să intru la Cenușăreasă în casă cu pantoful în mână, ca să-l probeze surorile împreună cu ea. Eu am uitat să iau pantoful și-mi amintesc că a fost o situație haioasă, cel puțin pentru cei din culise, pe moment.

Le Ballet: Care este rolul tău preferat?

Ovidiu Iancu Matei: Am mai multe roluri care mi-au ajuns la suflet și tot ce am dansat până acum este special pentru mine. Mi-a plăcut să fac orice rol și sper să mă bucur în continuare de cât mai multe, până când voi lua decizia să mă opresc din dans.

Le Ballet: În ce companie ți-ai dori să dansezi și alături de care balerina?

Ovidiu Matei Iancu: Cred că acum mă aflu acolo unde îmi doresc și îi mulțumesc lui DUMNEZEU pentru că m-a ajutat, până acum, să am tot ce mi-am dorit și să dansez cu cine trebuia. Nu mă gândesc cu cine aș vrea să dansez, aș dansa cu oricine din dorința de a face publicul să se simtă într-o altă lume la spectacole și să iasă din teatru sau operă fericit și pozitiv.

Le Ballet: Ce moment din cariera ta de balerin consideri ca a fost cel mai bun?

Ovidiu Iancu Matei: Oh, sunt multe momente bune! Chiar acum câteva luni, când am luat audiția ca senior soloist aici, am avut parte de unul dintre momente. După aceea, am început să lucrez cu așa mari și minunați coregrafi! Acum dansez ca principal dancer, chiar dacă am contract de senior soloist. Toate se leagă între ele, sunt doar moment bune pentru mine.

Le Ballet: share la un clip de balet de pe youtube care te impresionează.

Pentru că astăzi este ziua de naștere a balerinului, Le Ballet îi urează La mulți ani și mult succes în carieră!