Tags

, , , , , , , , , , , ,

La deschiderea stagiunii 2012-2013 ONB vă povesteam câte ceva despre un Festival de dans clasic anunțat pentru luna noiembrie. Sub titulatura Dansează și tu alături de noi!, ONB deschide festivalul ce se va desfășura între 11 noiembrie și 5 decembrie. Duminică, 11 noiembrie, la ora 19.00 Bianca Fota și Gigel Ungureanu vor dansa în cea mai nouă producție ONB, Don Quijote, sub conducerea muzicală a dirijorului Ciprian Teodoraşcu. Spectacolul îi este dedicat artistei emerite Ileana Iliescu, una dintre cele mai mari prim-balerine pe care le-a avut Opera Naţională Bucureşti:

Sunt onorată că Opera Naţională Bucureşti nu m-a uitat. Este foarte importantă pentru mine această sărbătoare fiindcă ajung la vârsta de 75 de ani, dar pe care nu îi simt şi asta datorită unei stări de spirit interioare. Tinereţea unui om nu se măsoară în ani,  eu sunt bătrânul care se simte tânăr. Toată viaţa am fost înconjurată de tineri  şi toţi mi-au insuflat vitalitate şi bucurie pe care eu le-am  înmagazinat. Don Quijote este spectacolul de balet pe care l-am iubit cel mai mult şi mă bucur nespus că îmi este dedicat: mă reprezintă din punct de vedere tehnic şi interpretativ.  Abia aştept evenimentul mai ales că rolurile principale  vor fi interpretate de Bianca Fota şi Gigel Ungureanu, solişti de cea mai bună calitate pe care îi apreciez enorm.

Acest Festival de dans clasic reunește cei mai talentați balerini ai ONB, alături de invitaţii speciali, ca Vittorio Galloro şi Arianne Lafita Gonzàvez. Născut în Naples (Italia), Vittorio Galloro a dansat în peste 100 de teatre din întreaga lume şi a participat la numeroase  spectacole din Cuba, Mexic, Brazilia, Republica Dominicana, Mongolia. A colaborat în calitate de dansator profesionist cu: European Ballet (Londra), Baletul Naţional Cubanez, compania de balet clasic Reggio Emilia, iar  în calitate de solist cu: Opera din Budapesta, Opera din Praga, compania Introdans, Olanda, etc. Balerina Arianne Lafita Gonzàvez, nascută în Cardenas – Cuba, şi-a început cariera la Compania Naţionala de Balet din Cuba, iar din anul 2005 se bucură de titlul de prim-balerină în cadrul Ballet de Cuba-Laura Alonso. Din 2009, balerina colaborează  cu Victor Ullate Comunidad de Madrid. În septembrie 2012, Arianne Lafita Gonzàvez a fost distinsă cu Grand Prix la Festivalul Internaţional Loano (Italia).

Spectacolele din cadrul Festivalului de dans clasic vor fi: Giselle de Adolphe Ch. Adam – în 15 noiembrie, Frumoasa din pădurea adormită de Piotr Ilici Ceaikovski – în 18 noiembrie, Baiadera de Ludwig Minkus – în 21 noiembrie și Corsarul de Adolphe Ch. Adam – în 5 decembrie.