Tags

, , , , , , ,

marina minoiu le balletLe Ballet: Mai ești implicată și în alte proiecte care includ dansul? Contractul cu ONB îți permite să ai astfel de proiecte în afara companiei?

Marina Minoiu: Am participat la diverse gale, festivaluri, turnee, însă numai dacă mi-a permis programul de la operă.

Le Ballet: Care este cel mai frumos rol pe care l-ai dansat până acum?

Marina Minoiu: Toate au frumusetea lor și mi-au plăcut toate extraordinar de mult.

Le Ballet: Care este personajul tău preferat și de ce?

Marina Minoiu: Nu știu dacă am încă un personaj preferat.

Le Ballet: Nu pot întreba cât timp îți ocupă baletul, ci dacă îți rămâne timp liber? Cum îți place să-l petreci?

Marina Minoiu: De obicei dorm în timpul liber. Îmi place să ies cu prietenii mei; mergem să dansăm, merg la înot sau la fitness, la un film bun, văd seriale, la o cafea. Îmi place librăria Cărturești, este un loc minunat. La operă avem doar ziua de luni liber și atunci îmi pregătesc lucrurile pentru săptămâna ce urmează. Merg și la teatru, îmi place foarte mult, sunt interesată de evenimentele culturale.

Marina Minoiu

Baletul este aproape inexistent în presa românească.

Le Ballet: Este adevărat că majoritatea prieteniilor se leagă în compania de balet, având în vedere că nu aveți mult timp pentru socializare?

Marina Minoiu: Opera este ca a doua casă, sunt acolo șase zile din șapte, de dimineață până seara. Am norocul de a avea prieteni extraordinari, care îmi sunt ca o familie.

Le Ballet: Îți place să fii spectator la operă?

Marina Minoiu: Prefer teatrul și sunt dependentă de muzica clasică.

Le Ballet: În general, o balerină este atentă la dietă?

Marina Minoiu: Depinde de organismul fiecăreia. Sunt balerine care mănâncă foarte mult și nu se observă, iar altele trebuie sa fie atente la ce și cât mănâncă. Eu fac parte din a doua categorie.

Le Ballet: Ai avut parte de momente haioase pe scenă?

Marina Minoiu: Daaa, am avut parte și de întâmplări haioase, care pe moment au fost jenante, dar fac parte din meserie. Indiferent de ce întâmplă pe scenă, trebuie să mergi mai departe. La spectacolul Don Quijote mi-au zburat din mână, în actul 1, evantaiul și apoi ditamai tamburina. Și ce să faci? Mergi mai departe!

Marina Minoiu

Sunt fericită când sunt pe scenă, când dansez și transmit un mesaj celor din public.

Le Ballet: Ca balerină, prin ce mesaj ai convinge tinerii să vină să vadă un spectacol de balet?

Marina Minoiu: Le-aș spune să iasă din monotonie și timp de două ore să se lase prinși într-o lume a frumosului, a emoției și a artei.

Le Ballet: Ți se pare că presa este interesată de baletul românesc?

Marina Minoiu: Baletul este aproape inexistent în presa românească. Baletul apare în presă doar cu evenimente sau când avem invitați internaționali. În rest, gol și pustiu!

Le Ballet: Care este marca de poante pe care o folosești?

Marina Minoiu: Gaynor Minden.

Le Ballet: Ce simți când te afli pe scenă? Ai emoții de fiecare dată?

Marina Minoiu: Spectacolul fără emoții nu se numește spectacol. De fiecare dată când dansez simt o bucurie imensă, o plăcere absolută. Sunt fericită când sunt pe scenă, când dansez și transmit un mesaj celor din public.

Le Ballet: În general, balerinele își fac singure machiajul de scenă? Ai studiat tehnica machiajului sau ai fost învățată de cineva?

Marina Minoiu: La noi balerinele se machiază singure. În anumite teatre de afară balerinele sunt machiate de machieuze, pentru a fi toate la fel. Eu am învățat singură să mă machiez, cu fiecare spectacol. Am primit sfaturi și încă mă perfecționez. Dacă aș compara o poză  cu machiaj de scenă din primul an de teatru cu una de acum, m-aș distra foarte tare.

Marina Minoiu in rolul Carabosse

Le Ballet: Ai vreun ritual înaintea unui spectacol de balet?

Marina Minoiu: Am un întreg ritual a la Marina: studiile de dimineață, până la 11.30, apoi repetiție. Urmează gustarea în loc de prânz (ceva ușor: iaurt cu grisine sau covrigei), dorm aproximativ o oră, îmi pregătesc poantele (le dau cu pudră, verific elasticele și panglicile), mă machiez în aproximativ o oră, ascultând muzică clasică pentru relaxare și îmi aranjez părul, în funcție de balet. După toate acestea ne încălzim o jumătate de oră cu studii, înainte de spectacol. Îmi pun apoi costumul, poantele, după ce le dau bine cu sacâz și, după trei gonguri bătute la ora 19.00, it’s show time!

Baletul e o meserie a tinereții, o meserie scurtă. Trebuie să dai totul de fiecare dată, la repetiții, pe scenă, să nu irosești nicio clipă ca să un ai regrete mai târziu.

Le Ballet: Știu că momentan te afli în turneu. Povestește-ne despre călătorie, în ce orașe și ce spectacole dansezi?

Marina Minoiu: Este al treilea an de turneu cu Oleg Danovski, compania de balet din Constanța. Suntem în Germania pentru o lună, iar anul trecut am fost în Elveția. Dansăm acum în Hannover, Gutersloh, Wilhelshaven, Amberg, Hanau etc. Turneul este o experiență foarte bună; este greu dar și frumos. Greu pentru că ești mereu în alt oraș, cu spectacol în fiecare zi, iar la operă sunt maxim trei spectacole pe săptămână. Frumos pentru că vezi multe orase și locuri frumoase, capeți experiență. Este o atmosferă foarte frumoasă de sărbători, iar în Elveția, anul trecut, puteam vedea vârful Mont Blanc din hotel; în alt oraș  am hrănit caprioare.

Le Ballet: Care crezi că este cel mai dificil lucru în cariera de balerină? Și care este cel mai frumos?

Marina Minoiu: Cel mai dificil lucru este lupta cu tine însuți și cu propriul corp,  zi de zi. Sunt zile atât de frumoase, în care totul merge așa bine (puține la număr, ce-i drept) și zile în care nu îți iese nimic, când simți că nu mai poți. Aici intervine forța fiecăruia de a merge mai departe. Baletul e o meserie a tinereții, o meserie scurtă. Trebuie să dai totul de fiecare dată, la repetiții, pe scenă, să nu irosești nicio clipă ca să un ai regrete mai târziu.

Le Ballet:share la un videoclip de balet de pe youtube care te impresionează.