Tags

, , , , , , ,

melissa hamiltonMelissa Hamilton with Eric Underwood in Wayne McGregor’s Infra. Photo by Bill Cooper.

Melissa Hamilton are un corp perfect pentru balet: picioare interminabile, un corp bine proporționat, dar asta nu înseamnă că baletul este ceva ușor pentru solista de la Royal Ballet. Din contră, acest lucru presupune o serie de provocări pentru balerină. Să aflăm cum procedează Melissa pentru a avea un corp perfect:

balletfootstretchBallet foot stretch.

Rutina înainte de studii: nu-și petrece mult timp făcând stretching, corpul ei are foarte multă elasticitate. În schimb, lucrează la fortifierea musculaturii și își modelează coup de pied-ul cu ajutorul unui instrument special creat pentru balerini, numit ballet foot stretch (vezi poza mai sus). Un alt exercițiu care o ajută este să se întindă cu fața în jos, apoi să-și ridice usor spatele la maxim.

thera band benzi elastice pentru glezneThera band.

Picioare de balerină: pentru glezne puternice, Melissa folosește benzile elastice din latex (Thera Band), care au diferite culori în funcție de rezistență și grosime. Sunt multe tipuri de exerciții pentru întărirea gleznelor cu aceste benzi și se poate începe cu una mai subțire, ca apoi, treptat, odată ce glezna capătă forță, banda să fie schimbată.

În afara studioului de balet: când programul îi permite, balerina merge la înot de două ori pe săptămână și înoată pentru 15 – 20 de minute. Ea spune că tot corpul lucrează când înoți, dar mai ales se relaxează făcând acest lucru, iar corpul ei parcă se recompune.

Cea mai bună metodă de a se deconecta este cititul și asta o ajută să fie echilibrată, oricât de multe repetiții ar avea pentru balete.

melissa hamiltonMelissa Hamilton in Swan Lake. Photo by Gene Schiavone.

Un articol de Margaret Fuhrer pentru Pointe Magazine.