Tags

, , , , ,

Cristina DijmaruCristina Dijmaru – Stefan Stoica Photography.

Cristina Dijmaru a apărut la Focus Tv, de pe postul Prima, într-un material despre meseria de balerină. Scurtul reportaj ne duce într-o sală a Operei, unde Cristina se pregătea pentru rolul Aurorei din Frumoasa din pădurea adormită, alături de maestrul de repetiții Gabriel Opincaru, ca apoi să ni se arate și scene de la spectacol. Cristina vorbește despre greutățile pe care le întâmpină în meseria ei: ”Am făcut ce mi-a plăcut cel mai mult și atunci am fost un copil fericit. Unii se joacă cu păpușile, iar eu m-am jucat de-a baletul. Câteodată corpul nu reacționează cum ai vrea tu și atunci e munca cea mai grea pentu mine; trebuie să facă așa cum vreau eu și să nu mă lase la greu. Sunt o perfecționista și nu cred că vreun spectacol va ieși perfect, așa cum mi-am dorit, însă trebuie să știi ce ai greșit, ca a doua zi când intri în sala de balet să poți să corectezi și să realizezi tu ce vrei de la tine. (…) Trebuia să debutez într-unul din baletele pe care mi le doresc, dar din cauza unei accidentări nu s-a întâmplat să fie… a fost groaznic. O accidentare e un stop din ceea ce-ți dorești să faci.”

cristina dijmaru 1Cristina Dijmaru în sala de repetiții: print din emisiunea Focus Tv.

Cum ar vrea Cristina să schimbe lumea: ”Foarte puțin oameni știu ce înseamnă un spectacol de balet, foarte mulți nici nu știu unde e Opera, foarte mulți nu au văzut o piesă de teatru, o expoziție de pictură, un concert, mulți n-au intrat în viața lor în sala Ateneului, care este superbă, asta aș vrea să schimb eu în lume, pentru că îmbogățindu-ne sufletul și viața din jurul nostru devine mai frumoasă.”

Cristina Dijmaru a absolvit în 2007 Liceul de Coregrafie Floria Capsali, iar în 2010 a terminat Artele Spectacolului, secția Coregrafie, de la Universitatea Gheorghe Cristea. Se angajează la ONB încă din 2007, iar în 2009 debutează ca prim-solistă în rolul Odette/Odille din Lacul Lebedelor.

Urmăriți online reportajul cu balerina Cristina Dijmaru.