Tags

, , , , , , , ,

La sylphide ONB

Afiș pentru La Sylphide prezentat de ONB.

Dragii mei, mâine vom putea urmări unul dintre cele mai frumoase balete din istoria dansului clasic și asta mă face fericită. Îmi doresc foarte mult ca ONB – compania de balet, să-și îmbunătățească imaginea și să știe să profite de toate resursele media, gratis, în ziua de azi. Din păcate, acest lucru nu se întâmplă și nu cunosc motivele, însă s-ar putea face o treabă bună. Și tocmai când i-am criticat în gând că nu au un afiș pentru La Sylphide, am dat de el într-o intersecție și mi-am spus că da, mai pot spera.

Apariția lui Kobborg la ONB a stârnit discuții pe Facebook, din invidie ar spune unii. Comentariile au survenit în urma unei fotografii apărute în presă care îl infățișează pe Kobborg cu picioarele urcate pe scaunele Operei. Simona Șomăcescu, fostă balerină ONB, a ținut să-i specifice balerinului și coregrafului că se află în Operă și nu ”într-un grajd”.

simona somacescu, johan kobborgana maria gergelyAna Maria Gergely, fostă elevă a Liceului de Coregrafie. Studiază momentan la National English Ballet.

marina minoiu

Marina Minoiu, balerină a ONB.

Poate cădea ca nuca în perete, însă în mintea mea circulă acum amintirea unei prim-soliste de la ONB care nu poate ține un arabesque la nouăzeci de grade sau o diagonală de piqué-uri. O prim-balerină pe care o regăsesc în distribuții extrem de des în acest sezon și mă întreb de unde a apărut și cine îi dă rolurile? Întotdeauna am apărat ONB și am spus că avem mari artiști acolo, doar că nu sunt motivați de absolut nimic: începând cu salariile și terminând cu locul în care-și desfășoară activitatea. Îmi amintesc cum șeful Companiei de Balet, Alin Gheorghiu, se plângea în presă că, atunci când plouă, încep să fie împrăștiate găleți pe scenă ca să nu plouă în clădire. Și noi vorbim acum de un om care și-a sprijinit picioarele pe spătarele unor scaune?

Să ne centrăm pe calitate și pe ceva pozitiv, zic. Urmăriți un interviu cu Alina Cojocaru realizat de Adevărul. Vizionare plăcută și ne vedem la Operă!