Tags

, , ,

Cristina Dijmaru
Cristina Dijmaru în Corsarul. Photo by Cristian Lăzărescu.

De ce ai ales să devii balerină? Ți-ai dorit asta dintotdeauna, sau a fost un moment anume în care te-ai hotărât?

Cristina Dijmaru: Nu pot spune că am ales să devin balerină. Totul a început după ce mama m-a dus să vad un spectacol de balet. Fiind fascinată de mișcările grațioase și delicate ale balerinelor, precum și de lumea plină de magie a spectacolului, am decis că vreau să iau lecții de balet! Sau, cel puțin, atât îmi mai aduc aminte, ținând cont că aveam trei ani.

Cum este viața de balerină? Descrie-ne o zi din viața ta.

Cristina Dijmaru: Programul nostru începe la ora 10 cu studiile, care durează o oră, apoi avem repetiții până la ora 14. După pauza de prânz reluăm repetițiile de la ora 18 până ora 20. Atunci când am spectacol, ziua începe cu studiile, apoi revin în teatru cu două-trei ore înainte de spectacol, pentru a mă pregăti: îmi aranjez părul, mă machiez, îmi verific panglicile și elasticele de la poante și le dau cu pudră, apoi fac câteva exerciții de încălzire, îmi pun costumul și ultimele zece minute dinaintea spectacolului îmi place să le petrec pe scenă, pentru a-mi aduna gândurile.

 Cum îți păstrezi silueta? Țin un regim anume, vreo dietă?

Cristina Dijmaru: În ceea ce privește alimentația, sunt una dintre fetele norocoase. Fără a face excese, pot spune că mănânc orice îmi place.

Cât de greu este să faci balet la un asemenea nivel? Ai renunțat la alte vise sau la altceva, în favoarea baletului?

Cristina Dijmaru: Niciodată nu am considerat că mi-am sacrificat copilăria mergând la cursurile de balet sau că din cauza programului încărcat am renunțat la ceva anume. Dansul face parte din viața mea, este un sentiment de împlinire, de libertate, de fericire.

Cristina Dijmaru

Cristina Dijmaru în Corsarul. Photo by Cristian Lăzărescu.

Au fost momente, în cariera ta de până acum, când te-ai gândit să renunți?

Cristina Dijmaru: Nu m-am gândit niciodată să renunț la balet. Este adevărat, însă, faptul că am trecut și prin perioade dificile, dar nu atât de dificile încât să renunț la ceea ce reprezintă unul din cele mai importante lucruri din viața mea.

Cât la sută e talent și cât este muncă, în această meserie?

Cristina Dijmaru: Nu cred că există un raport ideal între talent și muncă, însă dacă talentul este o calitate pe care o primești de sus, în ceea ce privește munca, tu ești singurul care poate să crească șansele reușitei. Eu cred că în această meserie trebuie să fii dedicat 100% ca să ai rezultate. Trebuie să îți placă și să ai puterea să vii zi de zi să o iei de la capăt, chiar și atunci când corpul tău se opune.

Dacă nu ai fi devenit balerină, ce ți-ai fi dorit să fii?

Cristina Dijmaru: Începând de la o vârstă atât de fragedă și plăcându-mi foarte mult ceea ce fac, nu m-am mai gândit niciodată la o altă meserie care să o poată egala pe cea pe care o am.

Cristina Dijmaru

Cristina Dijmaru și Valentin Stoica în Frumoasa din pădurea adormită. Photo by Cristian Lăzărescu.

Ești foarte tânără, poate că este prematur să vorbim despre asta – dar te-ai gândit vreodată ce vei face după o anumită vârstă când, poate, nu vei mai dansa?

Cristina Dijmaru: Nu m-am gândit încă la acest lucru, însă mi-ar plăcea să rămân în această lume a dansului și a spectacolului. Poate să îndrum alți pași către scenă.

Ai un idol, un model care te inspiră?

Cristina Dijmaru: Nu pot spune că am un idol, o balerină preferată, însă am o deosebită admirație pentru balerinele școlii rusești. Pe unii balerini îi admir pentru  calitățile fizice pe care le dețin, pe alții pentru ușurinta cu care execută partea tehnică, în timp ce alții mă fascinează cu partea interpretativă și tot așa. Pentru că fiecare balerin este unic în felul lui de a fi și se evidențiază prin altceva decât ceilalți.

Ce sfaturi ai pentru fetele care își doresc să fie, la rândul lor, balerine?

Cristina Dijmaru: Le-aș spune că în spatele unor spectacole frumoase stau ore de repeții, de muncă și de răbdare, dar și secretul că, dacă îți place ceea ce faci, acestea nici nu se simt.

Un interviu de pe site-ul divauniversal.ro.